Blog

La importància de vendre online

Molts clients es plantegen tenir un e-commerce o l'han llançat ja a la xarxa. En aquests moments per a moltes botigues aquesta és l'única solució perquè el seu negoci tiri endavant.

 

Si una cosa ens ha fet veure aquest "fantàstic" 2020 que ja hem deixat enrere, és la importància de què els nostres negocis funcionin també online. Fins ara molts negocis creien que no necessitaven aquest canal perquè ja venien de forma presencial, potser els feia mandra entrar en nous canals que no coneixien i que els requeria temps i diners. Allò de no sortir de la zona de confort i seguir amb el que ja funciona en comptes d'invertir i innovar ha passat factura a molts negocis aquest 2020.

Haver obert una botiga online a correcuita perquè ja no tenien temps de fer el plantejament de què necessitaven també ha portat algun resultat que no ha sigut l'òptim. Hem de tenir en compte que una botiga online requereix control, actualització de productes i contingut, incorporació de nous articles, preus, i la gestió de les vendes, algú que prepari les comandes, els enviaments..., I l'atenció al client, perquè hem d'atendre als nostres clients online com ho faríem si fos presencialment.

COM ENTREGARÀS EL TEU PRODUCTE?

En el moment de plantejar la nostra e-commerce és essencial saber de quina manera farem les entregues i triar molt bé, no només el cost que suposarà, sinó també la persona o empresa que ho farà, perquè serà qui parlarà per la nostra marca en el moment de l'entrega, i un mal servei pot penalitzar la teva marca.

A part d'això, cal tenir clar a quina zona volem fer enviaments, si cobrarem o no pels enviaments i quina quantitat cobrarem, si hi haurà una comanda mínima per fer enviaments, qui període d'entrega podem oferir...

El període d'entrega és un punt molt valorat pels clients, ja que, com tots sabem, empreses com Amazon fan entregues de qualsevol producte en 1 o 2 dies, així que poder oferir un servei similar és molt important perquè el client decideixi comprar-nos a nosaltres i no a qualsevol altra botiga. Les entregues superiors a 1 setmana fan que molts clients decideixin buscar el producte en alguna altra web.

DÓNA FACILITATS ALS MÈTODES DE PAGAMENT

Aquest punt també és molt important. Cada vegada hi ha més oferta en les formes de pagament per a la nostra web. És molt important que el client tingui totes les facilitats i que pugui pagar directament a través d'una passarel·la de pagament. Cal tenir en compte adaptar la doble autentificació que exigeix la nova Normativa Europea PSD2 que va entrar en vigor a Espanya el passat 1 de gener de 2021.

En aquest sentit hi ha plataformes com PayPal que a més donen un plus de sensació de seguretat al client, ja que ofereixen una assegurança de devolució en cas que el producte no arribi o bé arribi en mal estat.

També podem valorar Bizum, una de les opcions més novedoses que a poc a poc es va introduint més en comerços online.

En tots els casos tot el funcionament de la botiga ha d'estar clarament explicat a la nostra web.

L’ATENCIÓ AL CLIENT ÉS PRIMORDIAL

Un altre punt important per aconseguir fidelitat entre els nostres clients és donar respostes ràpides als seus dubtes o reclamacions. Hem d'oferir canals perquè els clients puguin posar-se en contacte en nosaltres en cas que vulguin fer preguntes sobre els nostres productes, el funcionament de la web, els enviaments, o bé per poder reclamar en el cas que hi hagi algun problema amb l'entrega. No hi ha pitjor publicitat per a la nostra empresa que comentaris negatius dels nostres clients.

COM ARRIBEN ELS CLIENTS A LA TEVA WEB?

L'estratègia de vendes o comunicació ha de funcionar de la mateixa manera tant a la nostra e-commerce com a la nostra botiga física. Els dos canals han de seguir la mateixa estratègia perquè el client entengui que els dos canals responen a un mateix ens.

Definir una estratègia de comunicació digital planificada, sòlida i unificada, t'ajudarà a portar trànsit a la web, un punt imprescindible! Has de rebre visites dels usuaris per crear constantment nous clients.

 

Més informació sobre la Normativa Europea PSD2