Llarga vida als packagings (part 1)
27/11/2020Els packagings sostenibles són una realitat actualment. Les marques cada vegada agafen un major rol d’auto responsabilitat on la consciència sobre el seu paper en vers a la societat és cada vegada més evident, i aquest fet ja és un requisit pels consumidors.
Els consumidors exigeixen responsabilitats socials
Les noves generacions com els millennials i la generació Y mostren característiques d'un nou perfil de consumidor que es preocupa pel canvi climàtic i manté un creixent compromís cap al medi que els rodeja. Aquest fet es tradueix amb la consciència de la sostenibilitat, la reducció de plàstics, l’ús d’envasos reciclables o reutilitzables i de materials reutilitzats en la fabricació dels productes que consumeixen.
Aquest reclam de responsabilitat de les marques per part dels consumidors (que cada vegada estan més informats i són més conscients de l'impacte ambiental) es detecta socialment vinculat als productes que compren.
Millora la percepció dels clients si les marques mostren un esforç per oferir materials sostenibles? La resposta és sí. Els valors de les empreses han de ser tangibles, ja no és temps de promeses, sinó de fets, ja que més del 80% dels ciutadans formen la seva decisió de compra depenent dels valors d’honestedat, coherència i transparència, tal com va demostrar l’estudi “El poder del consumidor-ciudadano” de Marcas con valores.